19 september 2010

En liten uppdatering.

Nu kommer det en liten uppdatering om Rasmus. De flesta vet att Rasmus har haft lite svårt att smälta sin mat och att han inte bajsat. Igår kväll, efter att jag blivit utskriven, så gick vi ner till Rasmus för att säga hejdå och säga att vi kommer imorgon igen (idag då). Då fick vi prata med en kvinnlig doktor om att dem hade varit där och gjort ultraljud på Rasmus hjärta. Det visade sig att duktus var öppen. Ni som inte vet vad duktus är, googla det, för det är svårt att förklara. Läkarna hade dividerat fram och tillbaka om de skulle ge medicin för det eller om det skulle operera honom. Man vill helst inte ge medicin till de som har haft problem med magen och maten, så det bestämdes att Rasmus skulle opereras.

Så idag klockan 10:00 så opererades Rasmus. Operationen gick bra. Det visade sig att Rasmus hade en stor duktus, så de var tvugna att sätta två clips, som stänger duktus. Operationen gick väldigt fort. Ramsus mår bra. Och vi var och tittade till honom efter operationen. Vi valde att han skulle få vila ut och så idag, så vi åkte hem. Vi kommer ju tillbaka imorgon igen.

Tänka sig, det har snart gått en vecka sedan Rasmus föddes! Tiden går väldigt fort trots allt. Och det är jag glad för. Även om det är en jobbig period. Men Rasmus har visat att han är en kämpe, för han mår bara bra.

Åh jag älskar min son!


Jag avslutar dagens inlägg med en bild på Rasmus som jag tog igår.





Här kommer ännu en bild som jag älskar på honom. Tycker verkligen att den är mysig på något sätt. Det är precis som om han försöker gnugga sig i ögonen efter att ha vaknat efter en vilopaus. Myyyys!


Kram Tess!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar