11 september 2010

Fortfarande inlagd. :(

Jag är fortsatt inlagd på KK i Lund. Igår blev jag nerkörd till förlossningen för att dem blev oroliga pga att mina ögonlock hade svullnat upp under natten mellan torsdagen och igår. Och dem var inte alls svullna när jag somnade i torsdagskväll. Men som tur var så gick svullnaden ner och jag började må bättre. På eftermiddagen så fick jag åka upp tillbaka till avdelningen. (Avd 44) och här är jag nu. Jag har pratat lite med barnmorskan som jobbade här under kvällen, (hon har gått av sitt pass nu), och jag fick lite bättre svar från henne.

Jag kan säga så mycket som att dem tar dag för dag, hur det ser ut. Jag fick veta idag att vissa blodtryck var påverkade och även att mina njurar, eller om det var levern, som var påverkade och jobbade för hårt pga min graviditet. Jag kommer i alla fall att göra fler flödesultraljud och så kommer jag få göra ytterligare ett tillväxtultraljud om 2 veckor. Eftersom det måste gå 14 dagar mellan varje tillväxt ultraljud.

Imorgon kommer min mamma och min älskling hit på besök. Mamma stannar nog bara en liten stund, men min älskling ska sova här över natten. Dem kommer inte komma förrän på eftermiddagen, eftersom dem är på fest hos min syster och hennes sambo nu. Där jag egentligen också skulle ha varit om jag inte hade fått havandeskapsförgiftning).

Jag fick ju 2 nya ultraljudsbilder på min kommande son när jag gjorde tillväxtultraljudet i torsdags. Jag ska försöka att få in det imorgon. Hoppas älsklingen har kameran med sig också.

Men men, nu ska jag nog sova. Så går natten fortare och min älskling är snart hos mig. :)

Godnatt mina vänner och tack alla för eran omtanke ni har visat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar