26 oktober 2010

En saknad...

Tro det eller ej, men jag saknar faktiskt skolan - i mitt fall - komvux. Känslan av att vara trött på morgonen, sucka och stöna för att det är alldeles för tidigt, och det kommer bli sååå mycket att göra i skolan under dagen. Känslan av att prata med sina klasskamrater, känslan av gemenskapen, grupparbeten. Ja allt det. Jag såg så otroligt mycket fram emot att få börja plugga igen. Men jag hann knappt börja inna lilla Rasmus ville se sitt första ljus.

Jag saknar den där känslan av att få en massa hemuppgifter, att få plugga, och ta reda på saker och ting. Jag saknar att göra prov. Men kanske, kanske kan jag ta upp studierna - på distans - när jag fått hem Rasmus och han varit hemma ett tag. Jag vet inte. Men något vill jag göra. Jag vill inte bara sitta här och inte ha något att göra om dagarna.

Ja, jag vet att jag har Rasmus på Neonatal i Lund, och att jag är där inne varje dag, men jag vill ha något annat också. Jag måste få annat att göra, så att jag inte bara tänker på detta hela tiden. Det är tillräckligt jobbigt som det är ändå. Viss, Rasmus han har ju mått bra ända sedan han föddes, med något bakslag, men inget anmärkningsvärt. Men ändå. Jag hoppas att ni förstår hur jag menar.

Tack, ville bara få skriva av mig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar