17 november 2010

Ursäkta...

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, men jag/vi har haft en jobbig helg. Rasmus - Eller som Rasmus rumskompis mamma kallar honom - Kungen av Svalöv, har dippat mycket, lågt blodsocker och en massa annat. Så det har inte varit en rolig helg. Men jag tänkte i alla fall att jag skulle upptadera er lite. Just nu mår Rasmus bra. Har mindre och mindre syrgas, han klarar sig för det mesta helt utan syrgas. Han väger 1756 gram, är 38.4 cm lång och har ett huvudomfång på 29.4 cm. Så han börjar bli stor killen. :)

Rasmus ligger fortfarande i säng, men nu utan värmemadrassen. Så nu får vi äntligen ha kläder på honom. :) Han är så otroligt söt min lilla bebis. Kläderna är dock lite stora till honom än, men han växer i dem snart om han växer i den takten som har gjort hittills. :) Han har även tagit sitt första bad. :) Och det tyckte han om. Ska bada honom senare i veckan också, om det går. För just nu har han en nål i foten, och det är nog inte så bra om den blir blöt. Men förhoppningsvis. Tar det i den takt som Rasmus blir bättre.

Det har kommit in lite önskemål om att få se lilla Rasmus med sina allra första kläder på sig. Och dem kommer här:







Här kommer det en bild från hans bad:



Imorgon (läs idag), ska Rasmus göra sin andra ögonundersökning. Det gick så bra förra gången han gjorde det, så tror det kommer gå lika bra denna gången. Han är jätteduktig vår son! Vi ska även hem till Svalöv för mamma kommer med Rasmus säng. Så vi ska fixa med det imorgon kväll. Det ska bli roligt att få bädda och göra fint i Rasmus säng. :) Kommer bli så fint så.

Men nu ska jag sova, för det är en dag imorgon (läs idag), också. Eventuellt kommer de ringa från Rasmus sal, och be mig komma ner mitt i natten. För han brukar vara pigg och vaken då. :)

Kram och godnatt på er mina älskade vänner!



(Rasmus rumskompis föräldrar:
Jag är tacksam för allt det stöd ni ger oss. Jag är tacksam för att jag har fått lära känna er och er dotter. Hon är underbar! Tackar er att ni var där i fredags, då jag bröt ihop. Ni är guld värda. Ni är en jättetrevlig familj. Hoppas på att kanske kunna hålla kontakten även efter vi fått komma hem. Hade varit roligt att få träffas igen, och visa upp våra underverk för varandra. Tack än en gång! Kramar!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar