19 oktober 2011

Dag 7 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Ja, som de flesta vet, så röker ju jag. Och jag önskar att det inte var så. Jag har försökt flera gånger att sluta. Den längsta perioden utan att röka, var 9 dagar, då jag var inlagd på sjukhuset, när jag väntade Rasmus. Den dagen då jag fick se mitt lilla knyte för första gången, så kunde jag inte hålla mig längre. Jag var tvungen att gå ut och ta mig något lugnande, och då var det ciggaretten som blev min räddning. Jag vet - jag kunde bett om något från sköterskorna, men så långt tänkte inte jag, utan jag valde den "enklaste" utvägen! Idag ångrar jag mig. Men jag ska ge mig fan på att ha slutat röka - helst innan bröllopet, som för övrigt är om EXAKT 1 månad idag. Men allra längst till årsskiftet. Så, jag önskar att ni - mina vänner, familj och övriga - ger mig den puschen som jag behöver, för att kunna ta mig i kragen och sluta att röka.

Jag vet att det har mycket med motivationen att göra, men så fort det är något som går mig emot, så tar jag till ciggen. Och så vill jag INTE att det ska vara.

Så snälla! Jag ber er! Stjälp mig inte - utan jag ber från botten av mitt hjärta om råd, tips och hjälp!

Jag kan säga att jag har försökt med nikotinplåster, nikotintugummi och sådan där inhalator, men ingenting har hjälpt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar