26 oktober 2011

Var är alla!?

Jag undrar bara vara alla mina vänner är? Ni säger att ni finns där i vått och torrt, och vissa gör det. Till en viss gräns. Det är bara EN ENDA som verkligen finns där för mig. Den personen svarar varje gång i telefon, oavsett tiden på dygnet. Även om denna person själv mår dåligt, så finns hon ALLTID där. Var är alla de som säger att de ALLTID finns där? Var är ni när man behöver er som mest? Jag begär inte att ni alltid måste svara, men de få gånger jag ringer, så kanske det är just den gången jag behöver er som mest? Om ni inte svarar en enda gång när man ringer, så slutar man ju till slut att ringa den personen, eller har jag fel?

Jag svarar - oftast - alltid i telefon när någon ringer mig. För det kanske är viktigt det som personen vill säga när den väl ringer. Men snart slutar jag också att svara. Varför ska jag alltid finnas för er, om ni inte ens kan svara i telefon en enda gång?

Detta är inte riktat till någon speciell, utan jag ville bara få ur mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som känner sig träffad, hör gärna av er då. Förklara varför det har blivit som det blivit.
Jag dömer ingen. Ni kanske har mycket på ert eget håll, som gör att ni kanske inte har ork att även lyssna på vad jag har på hjärtat. Men det är faktiskt inte så att jag alltid har något negativit att prata om när jag ringer. Det kan faktiskt vara så att jag bara ringer för att höra hur ni mår. Tänkt på det?

Kramar till er i alla fall!
Jag älskar er oavsett!

3 kommentarer:

  1. Jag finns där .. Men efter allt så vet jag inte vad du vill. samt jag vet att jag har varit off men det e för allt som har hänt. Nästa vecka åker jag till Gotland för att min mormor skall begravas..Har lagt min energi på min mamma och min minsta lillebror just nu.. Men som sagt bara maila om du vill skriva av dig jag läser alltid och svarar när jag kan

    SvaraRadera
  2. jag finns här om DU vill.Jag följer din blogg,men du har tagit bort mej på fb så jag kan ej följa dej där längre..men bloggen läser jag..ha det bra.kram

    SvaraRadera
  3. Jag undrar också var MINA vänner är ! Det är i svåra tider man behöver dem som mest.. Men bryr de sig?! NEJ. För helvete, de gör ju inte det..
    FUCK life, FUCK vänner, FUCK allt som gör en dum i huvudet..

    SvaraRadera