14 februari 2010

Vilket äventyr... (Kan bli långt inlägg)

Ja som de festa vet så var jag och Lasse i Eslöv idag. Var ju och gjorde klart min tatuering idag. (bilder kommer). På ditvägen var det inga som helst problem. Vi åkte med bussen till Eslöv och Annica kom och hämtade oss i Eslöv som planerat. Vi åkte hem till henne och vi satt och pratade lite med hon plockade fram tatueringssakerna. Så långt gick allt bra. Vi var klara med tatueringen vid 19:30 någonting tror jag klockan var. Innan vi började ifyllnaden på Tweety så visade jag henne min ros som jag hade fått ifyllt tidigare. Och när vi var klara med Tweety så frågade hon om hon fick lov att fylla i hjärtat. Visst sa jag. Allt lugnt. vi tog en liten paus mitt i för att vila mitt ben. Då passade vi på att äta min bakade chokladkaka med apelsinsmak, och den fick Mycket Väl Godkänd kan jag säga. ;) Efter fikat så fortsatte vi. Vi fick pepsi till istället för kaffe. ;) Lika gott det. :P När allt var klart så skjutsade Annica mig och Lasse till Viking, en pizzeria i Eslöv, för att jag var hungrig. Och även Lasse. Efter maten hade vi fortfarande lite tid att ta igen, så vi gick in på "Hemmakväl" och köpte 10 DVD´s för 250 kr plus cigaretter. :D Sedan gick vi till bussen och vi fick vänta några minuter innan bussen kom. Till slut kom bussen och vi åkte till Teckomatorp, för att byta buss där till Svalöv. Lasse kollade så att bussen gick, och det är nu äventyret börjar. Bussen som skulle ta oss till Svalöv gick inte förrän 1 timme senare! :O Så Lasse ringde sin mamma för att se om hon kanske kunde komma och hämta oss i Teckomatorp, men det kunde hon tyvärr inte för hon hade druckit vin. Så där sprack det. Så jag testade att ringa Andreas, men inget svar. Antar att han låg och sov för att han ska jobba imorgon. Då kom Lasse på den "briljanta" idén: Vi GÅR till Svalöv! Men jag var lite motstridig för det förslaget för jag hade ju tatuerat mig på båda benen, så jag var regält öm. Men han sa, att det kommer gå bra. Antingen står vi här i Teckomatorp och väntar på bussen och fryser eller går de 7-8 kilometerna till Svalöv och är hemma när bussen kommer till Teckomatorp. Så ja, det var bara till att börja gå. :( När vi kom hem så var jag så frusen så jag gick in och tog en varmdusch. Helt plötsligt så fick jag ont i huvudet och började må illa, så jag gick och la mig i soffan med täcke över mig. Men nu mår jag bättre och sitter här som ni ser. ;)

En nyduschad men väldigt trött Therese:


Och nu kommer det lite efterlängtade bilder, som mina vänner varit så nyfikna på! :)

Annica förbereder inför tatuerandet:



Annica in action:


Tweety har fått fötter ifyllda:


Lasse "glömde bort" att ta foto under tatuerandet, så det blev inte fler bilder "in action", men här kommer slutresultatet på min älskade Tweetyfågel i alla fall! :)


Namnet Eva som står där är min mormor. Jag valde att skriva dit hennes namn för att fågeln Tweety symboliserar henne. Och så kommer jag för alltid att ha henne nära mig!

Så, nu återstår bara en sak: Vad tycker ni? :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar